– Vi vill leverera Wow!-jobb, säger Fredrik Erlandsson, kundansvarig på Br. Erlandssons
Bygg & Allservice AB. Vi är lyhörda för kundens
önskemål och vill att de ska vara delaktiga
i allt som händer under arbetets gång. När de sedan ser det färdiga resultatet – ja då ska de ändå känna Wow! En nöjd kund är vår bästa reklam.
Kvalitetstänk
Bröderna Erlandsson – Fredrik och Niclas –
startade företaget 2007. Men redan dessförinnan
hade de drivit var sin firma i byggbranschen
och samarbetat. – Vi funkar bra ihop och har samma kvalitetstänk, säger Niclas Erlandsson. Det yttrar sig i att vi ständigt försöker förbättra vårt arbetssätt och peppar och stöttar personalen att tänka på samma sätt. De är helt med på detta och får fortlöpande möjlighet att gå på de vidareutbildningar och kurser som krävs för att hålla en hög yrkesstandard.
Det märks att bröderna är stolta över sin personal och att stämningen i företaget är god. Skämten haglar när några av de anställda tittar in för en snabb kopp kaffe mellan uppdragen.
– Med vårt efternamn som företagsnamn vill vi garantera ett bra resultat – vi vill kunna gå och handla mjölk med rak rygg och en stolthet för vårt byggföretag. Och vår personal verkar tycka detsamma. Sjukfrånvaron är låg och de ställer alltid upp. När allt kommer omkring – det är de som gör
jobbet, vi skapar bara möjligheterna för dem att göra det. Fredrik och Niclas har en nollvision – noll
fel och hundra procent nöjda kunder. Eller mer än nöjda. Men även i den bästa av världar blir det ibland på annat sätt än man har tänkt sig.
– Blir något fel så berättar vi det och rättar till det, säger Fredrik. Vi lämnar aldrig ett fel vi känner till. Och har vi missat något – ja då rättar vi till det också.